2011. április 7., csütörtök

Defektes sztori.



Egy szép tavaszi napon, március idusán (hétfőn), különös 
hangot hallottam a hátsókerék felől a Hadházi utcán, munkába 
menet. Olyat, mint amikor a kerék egy kavicsot kilő. Ezúttal 
azonban az érkezés/becsapódás hangját nem hallottam. Sok 
időm nem volt ezen mélázni, mert haladni kellett robotra. 
A Hétvezér utcán aztán már hirtelen leszaladt a hátsó kere-
kem a levegőről. Abroncson gurultam addig, míg a testet 
leemeltem járgányomról. Innentől kezdve két láb két kerék 
mentünk tovább. Egyszer megálltam, és szemügyre vettem 
a gumit, vajh mi lehetett ennek a lapos guminak okozója. 
Csak, egy jókora rozsdás szeg furakodott a sűrű levegő 
közepébe. Kirántottam és egy ideig magammal hordoztam, 
amíg el nem hagytam. Egész műszak alatt fortyogtam amiatt, 
hogy gyalog kell megtennem azt a jó négy kilométert hazáig. 
Ami persze nem adja fel, csak unalmasnak ígérkezett eme túra. 
Az is volt, bár régi jó barátok állták utam már az első utcák 
egyikén. Beszéltünk kb. 15 percet, majd toltam haza a cserben-
hagyómat. Egy órám telt ezzel el. Ez egy Budapest bicikli volt. 
Ennek még a későbbiekben lesz jelentősége. Este javításra 
ítéltem a kétkerekűt, hogy másnap is legyen mivel haladni, 
bár az éppen március 15. volt.
Két hét múlva (hétfőn) ismét munkába menet jártam hasonló-
képpen, csak akkor az első kerék tréfált meg. Szépen haza-
sétáltam vele és mit volt mit tenni, elővettem a csotrogányomat, 
ami már annyira recseg-ropog, hogy félek vele közlekedni.
Napközben apu javította a lyukas gumit, este összeraktam, 
felpumpáltam. Az elkövető ismeretlen maradt. Se szeg, 
se üveg nem vállalta a felelősséget a merényletért. Két nappal 
később (szerda), úgy éreztem eljött az én időm, amikor már 
nem kell sárvédőt vinni magammal. Így, egy mountain bike-ra 
esett a választásom. A Magellánnal indultam, egészen a ház 
előtti lépcsőig. Ott derült ki, hogy szusz nélkül maradt a hátsó 
tömlő. Kissé hangosan gurult a hideg betonon. A sárvédős 
mountain bike-om szervizben töltötte ezeket a napokat, ahol 
némi alkatrész csere és beállítás céljából tartózkodott. 
Így megint a Budapest biciklit vettem magam alá. Jártam vele 
szombatig. Ekkor mentem érte gyógyult járművemért és egy 
korábbi esetemből tanulva, ezúttal nem ültem fel az egyikre 
és gurultam velük hazáig, hanem tolva kezdtem haladni. Húsz 
métert sem kellett megtennem, hogy kiszúrjam, a Budapest 
biciklim első, külső gumija megnyílt, és a belső, mint rágóból 
fújt gömb nézett felém. Döntésem hirtelen volt. Elküldtem belőle 
a levegőt, legalábbis felét, hogy azért még éppen hangot ne 
adjon az abroncs. Így hát ott várakozott egy hátsó defekt és 
egy külsőgumi csere. A külsőt a csotrogányomról szerettem 
volna átültetni, ami nem ígérkezett egyszerű feladatnak, ugyanis 
pár éve, amikor új külsőt, belsőt kapott, minden próbálkozás 
alkalmával kicsípték a szerszámok a belsőt. Már három folt 
díszítette, amikor még el sem hagyta a szerelőműhelyt. Kellően 
felidegesítvén ezzel magam, a jármű egész télen hátán pihent 
és várt egy olyan napot, amikor ismét nyugodt leszek. Nos, fél 
év múlva, tavasszal jött el ez az idő.
Most, a külső leszedéssel nem aggódtam nagyon, gondoltam 
akkor csak nem csípi ki megint. Úgy is volt. Pikk pakk ment a 
dolog. De azért nagyon nem kellett örülnöm. A szintén 28-as 
keró abroncsára ez a külső túl nagy volt. Így nem úszhatom meg 
a vásárlást. A monti defektjét megragasztottam, hogy azért 
valami sikerélmény is legyen ezen a szép vasárnapon. Szép 
látvány lehettem a kertben, amikor két bicikli a hátán egy monti 
meg az állványon várta jobb sorsát, persze mind kereket vesztve 
remélték aszfaltra kerülhetnek hamarosan. 
Na, ez az, amit nem tudom mikor fog megtörténni.  
Foly. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése